Škola pozitivnog roditeljstva – grupni rad sa roditeljima

Većina ljudi uči da bude roditelj u procesu odgajanja dece. Mnogi roditelji misle da disciplina podrazumeva kritiku i strogo vaspitanje. Drugi roditelji misle da je loše kada izgube kontrolu nad svojim emocijama i postaju blagi. Neki se osećaju bespomoćnima. Međutim, postoji i drukčiji način.

Pozitivno roditeljstvo nije preterana  popustljivost u vaspitavanju deteta, odsustvo pravila, granica ili očekivanja, niti kratkoročna reakcija ili alternativna kazni. Pozitivno roditeljstvo podrazumeva da deci jasno saopšavate vaša očekivanja, pravila i ograničenja , da sa vašim detetom izgradite odnos koji će biti pun uzajamnog poštovanja, da dete podučite vrednostima i veštinama koje će trajati celoga života, da povećate sposobnost i samopouzdanje vašeg deteta kako bi ono samo moglo rešavati životne situacije. Roditeljstvo daje temelj porodičnom funkcionisanju. To je niz principa koji se mogu primeniti u velikom broju situacija i porodicu učiniti uspešnijom i srećnijom. Program Škole roditeljskih veština promoviše pozitivno vaspitanje i roditeljstvo bez nasilnih metoda vaspitanja.

Educentar razvija školu roditeljskih veština od 2014. godine koja je namenjena svim roditeljima koji žele da unaprede roditeljstvo. Stručni tim predavača čine specijalni pedagozi i psiholozi koji su u svom iskustvu pružili podršku za preko 600 porodica.

Prema potrebama porodica razvili smo tri vrste programa:

  1. Deca i roditelji od predškolskog uzrasta do IV razreda OŠ (6-10 god.)
  2. Deca i roditelji školskog uzrasta od V-VIII razreda (11-14)
  3. Mladi i roditelji srednjoškolskog uzrasta I-IV razreda srednje škole (15-18)

Program škole roditeljskih veština  daje odgovore na sledeća pitanja:

  • Koji stil roditeljstva primenjujem i kako odabrati najdelotvorniji?
  • Kako da postavim granice svome detetu, a da pri tome poštujem ličnost svog deteta?
  • Na koji način da podržim snove i ciljeve svoga deteta, a da na tom putu ne zanemarim naše porodične vrednosti?
  • Kako kao roditelj deteta mladjeg uzrasta da pomognem u formiranju radnih navika, pružim mu podršku u obrazovanju i nosim se sa izazovima vršnjačkih odnosa mog deteta?
  • Kako kao roditelj adolescenta da razumem svoje dete i podržim ga u odrastanju? Na koji način adekvatno da reagujem kada primetim da je moje dete u stanju stresa i pružim mu podršku u prevazilaženju istog?
  • Na koji način da usmeravam svoje dete uvodjenjem sistema nagrada i kazni, kako da odmerim adekvatnu kaznu ili nagradu, a da u celokupnom procesu zadržim smirenost i doslednost?
  • Kako da kod svog deteta prepoznam i podstaknem dobro ponašanje i izgradim pozitivan vaspitni odnos uz zajedničke porodične aktivnosti?
  • Kako da svog tinejdžera zaštitim od lošeg vršnjačkog uticaja i zloupotrebe cigareta, alkohola i droga?