U okviru preventivnih programa EduCentra osmislili smo dva seta radionica:
- za decu do 12 godina, koji obrađuje teme koje decu uče veštinama komunikacije;
- za tinejdžere koji se bavi pitanjima odrastanja.
Informacije o formiranju grupa možete dobiti putem imejla educentar18@gmail.com ili telefonom 011/3861904
VEŠTINE KOMUNIKACIJE DECE UZRASTA DO 12 godina
Veštine komunikacije su važan preduslov za dobru adaptaciju i snalaženje u novonastalim situacijama kako kod odraslih tako i kod dece. One nam pomažu da bolje izrazimo naša osećanja, stavove i uverenja i da budemo sigurni u svoje izbore. Naučiti decu veštinama komunikacije važno je zbog jačanja njihovog samopouzdanja, prevazilaženja treme i anksioznosti i izgradnje kvalitetnih odnosa u svom okruženju.
Istraživanja su pokazala da su deca sa razvijenom emocionalnom inteligencijom:
- bolji učenici, odnosno studenti (jer su problemi sa učenjem većinom emocionalnog porekla, što je možda za mnoge roditelje neočekivano)
- sa manje problema u ponašanju
- sa višim nivoom samopoštovanja i samopouzdanja
- sposobnija da se odupru pritisku vršnjaka
- sposobnija da bolje rešavaju konflikte
- manje sklona nasilju i više pozitivno empatski opredeljena (blagonaklona, dobronamerna)
- manje impulsivna ( sa boljom kontrolom)
- srećnija, zdravija i uspešnija
Program veština komunikacije za decu uzrasta do 12 godina obuhvata set od 8 radionica u kojima se deca podučavaju prepoznavanju svojih i tuđih emocija, različitim tehnikama (verbalnim i neverbalnim) izražavanja sopstvenih emocija, uverenja i stavova, kao i nenasilnom rešavanju konflikata i sl.
Program obuhvata sledeće radionice:
- Prepoznavanje sopstvenih emocija
- Razvijanje sopstvene podrške i izgradnja sampouzdanja
- Prepoznavanje tuđih emocija u funkciji pravilne reakcije
- Tehnike uspešne komunikacije sa drugima – ja govor i aktivno slušanje
- Neverbalna komunikacija – pojam i značaj
- Moja neverbalna komunkacija i šta sa njom
- Šta je trema i kako je prevazići?
- Nastup pred grupom?
RADIONICE ZA TINEJDŽERE – KAKO PREŽIVETI RODITELJE U PUBERTETU
Pubertet je prema nekim shvatanjima, biološko sazrevanje, a aadolescencija je psihološka strana razvoja (način na koji mislimo, osećamo i ponašamo se). Pubertet počinje pojavom prvih polnih karakteristika (kod devojčica oko 10. godine, a kod dečaka oko 12. godine), a završava se polnom zrelošću. Adolescencija počinje koju godinu kasnije i završava se nekada i sa 25 godina.
Jednostavno rečeno, pubertet je period u kome se doživljavaju nagle fizičke i emocionalne promene, dok se približavamo odraslom dobu.
Telo prolazi kroz velike fizičke i hormonske promene:
- Zajedničko je: nagli rast, ali ne rastu svi delovi tela u isto vreme, pa se može biti nespretan i izgledati sebi čudno; neprijatan miris tela zbog znoja i bakterija, akne.
- Kod dečaka: rast polnih organa, dlačica ispod pazuha i na polnim organima i licu, mutiranje glasa, spontane erekcije i slučajno izbacivanje sperme u snu.
- Kod devojčica: rast grudi, rast dlačica ispod pazuha i na polnom organu, pojava menstruacije.
Psihičke promene:
- Mnogi mladi u pubertetu imaju osećaj da su svuda oko njih oči koje ih gledaju i procenjuju.
- Javlja se seksualno interesovanje za suprotni pol, isti pol ili oba pola.
- Bitan je imidž – osetljivost na svoj fizički izgled, težnja da se bude privlačan i ljutnja kada sebi tako ne izgledamo.
- Roditelji se izbegavaju, a drugarima se približava – vrednosti koje važe u grupi su jako važne i postoji potreba da se one prihvate, kako bi bili dobro uklopljeni u grupu.
- Procenjuju se sopstveni stavovi i ponašanja, upoređujemo se sa drugima, stvaramo sliku o sebi i svetu.
Kroz radionice namenjenje tinejdžerima, olakšavamo prolazak kroz ovu fazu razvoja. Teme kojime se bavimo su:
- Biti prihvaćen je nemoguće? /Neprilagođen (vrednosti u vršnjačkoj grupi, kako se istaći u grupi..)
- Otpor vršnjačkom pritisku
- Osećanja su OK (emotivna intligencija)
- Antistres radionica (prepoznavanje i prevazilaženje stresa)
- One stvari (muško-ženski odnosi, sex radionica,…)
- Internet (drustvene mreze, igrice)
- Uh, kakav smor! (koje potrebe imamo, kako ih zadovljiti, kako sebi ispuniti dan, dosada je ok)
- Osvajanje slobode (odnos sa roditeljima, kako se izboriti za svoja prava u porodici)
- Zaštita od PAS, alkohola…
- Zašto postojim? (otkrivanje svojih vrednosti i uticaja koji imamo na druge i okolinu, otkrivanje talenata, usmeravanje u školovanju,…)
- Aktivizam mladih (upoznavanje sa mogućnostima za volontiranje, akcije, društveni uticaj, ..osnaživanje mladih)
- Šta mi se dešava?! (info o pubertetu i adolescenciji)